Vyšlete svou oblíbenou učitelskou osobnost do letošního ročníku Global Teacher Prize Czech Republic!

13. 2. 2023
EDUin
bEDUin_clanek_obrazek5

Co přinesl týden 6. 2. – 12. 2.

Krátce: 

Výrok týdne:

„Pokud je tolerance stresu dětí a rodičů velmi nízká, vychováváme psychicky křehké děti. Přijde covid a pubertální děti se nám všechny zhroutí, začnou se řezat, protože neunesou stres. Jenže budoucnost nám moc nestresové vyhlídky nechystá,“ říká psychiatr Peter Pöthe (eduzin.cz).

 

V souvislostech:

Vyšlete svou oblíbenou učitelskou osobnost do letošního ročníku Global Teacher Prize Czech Republic!

Každý učitel je originál. To znovu a znovu ukazuje cena pro inspirativní učitele Global Teacher Prize Czech Republic. Zatím sice nejsou uzavřené přihlášky do letošního ročníku, jedna věc je ale jistá již nyní – každá z učitelských osobností, které se letos v červnu potkají ve finále, za sebou bude mít (jak tomu bylo i v předcházejících ročnících) svou vlastní, originální pedagogickou cestu. Co považují za své osobní učitelské téma, jsme se zeptali finalistů předchozích ročníků odborné ceny pro učitele základních a středních škol.

Co považujete ve vzdělávání/při vzdělávání za své osobní téma?

Magdaléna Málková, Nový PORG Praha

 1. místo v roce 2022

Ve vzdělávání považuji za svá osobní témata rozvoj osobnosti dítěte (a vlastně i učitele) a integraci předmětů do smysluplných celků. Obzvlášť poslední dobou je dobře vidět, jak potřebný je rozvoj kritického myšlení, jak je důležité, aby lidé znali svou hodnotu, uměli komunikovat, spolupracovat a respektovat názory druhých. Učit se docela obyčejně BÝT, to považuji za důležité. Leckdy je to důležitější, než umět vyjmenovat české krále nebo zpaměti vyjmenovat přítoky Labe. Integrace předmětů na první téma jen navazuje. Vnímat svět v souvislostech, hledat spojitosti, využívat naučené věci pro to, abychom zlepšovali svět, ve kterém žijeme.

 

Alexis Katakalidis, Gymnázium Jana Nerudy v Praze

3. místo v roce 2020

Moje téma je každodenní kvalitní práce ve třídě, při níž jsou zapojeny a rozvíjí se všechny děti. Mám dojem, že o to lze usilovat tím, že si jako učitelé dáváme malé seberozvojové cíle a postupně vytváříme třídní prostředí, ve kterém je učení všech žáků možné.

 

 

Pavel Motyčka, Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži

Finalista v roce 2020

Za prioritní osobní témata považuji etickou výchovu, nácvik sociálních dovedností a etických ctností, práci s chybou a wellbeing.

 

 

 

Tomáš Chrobák, ZŠ Baška

1. místo v roce 2019, semifinalista celosvětového kola Global Teacher Prize

Tohle není jednoduchá otázka. Zkusím to takto… mým tématem je rozvoj konstruktivisticky vedené výuky a podpora učitelů, kteří ji chtějí učit, podpora a rozvoj lídrů ve školách a vzdělávání studentů a učitelů na fakultách. Nyní žiji asi především těmito tématy.

 

 

Jana Kopecká, ZŠ Kunratice

1. místo v roce 2017

Při vzdělávání dětí mi šlo vždy především o budování pozitivních vztahů a vzájemnou přátelskou atmosféru mezi dětmi a vyučujícím a dětmi navzájem. Bez vzájemného respektu, důvěry a tolerance k tomu, že každý jsme jiný, podle mne ani k učení nedochází. Jen v prostředí, kde se cítím dobře, se také mohu dobře učit a rozvíjet.

Jednoho z deseti budoucích finalistů můžete do soutěže vyslat i vy. Nominovat učitelskou osobnost, která podle vašeho názoru mění svět k lepšímu, můžete do 23. února zde.

Z edukalendáře:

Našli jste v článku chybu? Napište nám prosím na korektor@eduin.cz.

logo-author
Našli jste v článku chybu? Napište nám, prosím, na korektor@eduin.cz.
 

Mohlo by Vás zajímat

Listovat všemi články