Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Ocenění za inovace ve vzdělávání EDUína 2018 získaly organizace, které reagují na dlouho přehlížené problémy
Praha 29. března 2019 – Slavnostní večer ocenění EDUína, který proběhl na Den učitelů 28. března, přinesl všem zúčastněným novou naději a energii do další práce na zlepšování českého vzdělávání. Oceněny byly nejen vzdělávací projekty věnující se mateřským, základním i středním školám, ale i novináři, kteří svojí prací zkvalitňují diskuzi o vzdělávání.
Nově zavedenou kategorií pro novináře informující o problematice vzdělávání upozorňuje organizátor na význam dostupnosti kvalitních informací a oceňuje redakce, které svým redaktorům poskytují prostor pro kvalifikovanou a systematickou práci na vzdělávacích tématech.
Mezi vzdělávacími projekty vybírala své favority odborná porota v průběhu slavnostního večera po živých prezentacích finalistů a veřejnost v on-line hlasování. Mezi oceněnými v obou kategoriích dominovala přímá práce na místech a problémech, nad kterými již dlouho zavíráme oči – kvalita života ve vyloučených lokalitách, smysluplnost středoškolského vzdělávání, klimatická změna a výuka informatiky. Všechny oceněné projekty staví na aktivním přístupu, zodpovědnosti a spolupráci.
EDUína Media:
Porota ocenila kvalitní zpracování tématu proměny ICT vzdělávání na základních školách, včetně zasazení do historického kontextu a upozornění na revolučnost změn, jež školy čekají. Vyzdvihla i věcnost zpracování a důraz na pro veřejnost do té doby málo známé složky digitální a počítačové gramotnosti. Zároveň upozornila, že text zkvalitňuje debatu i tím, že překonává zažité pohledy na vzdělávání a ukazuje, co je třeba změnit a obětovat.
Čestné uznání za kvalitní pokus vnést světlo do důležitého tématu učitelských platů: Jan Boček, Pavla Lioliasová (iROZHLAS.cz), Mají učitelé průměrně 39 tisíc, jak tvrdí ministerstvo? Data, ze kterých by to šlo spočítat, neexistují
Porota ocenila dlouhodobou snahu datového týmu serveru irozhlas.cz přinášet na datech vystavěná sdělení z oblasti vzdělávací politiky. Dále ocenila snahu přinést nové a ověřitelné informace do dlouhodobé debaty o učitelských platech a vizualizovat je způsobem přístupným pro každého zájemce z řad veřejnosti.
Čestné uznání za nastolování důležitých témat: The Student Times
Porota ocenila projekt The Student Times za dlouhodobou snahu vytvářet prostor pro publikování studentských názorů v oblasti vzdělávání a vzdělávací politiky. Dále vyzdvihla, že redakce nabízí příležitost a redakční podporu pro nové autory a váží si jejich schopnosti přinášet z této oblasti nové úhly pohledu a důležitá témata, která v ostatních médiích nezískala pozornost.
Cena odborné poroty:
Porota ocenila, že projekt vrací naději a sebedůvěru těm, nad kterými jsme již často zlomili hůl.
Porota vyzdvihla, že program ALT realizuje sen o smysluplném veřejném středoškolském vzdělávání a inspiruje k jeho naplňování i další školy.
Porota ocenila zaměření na důležité téma, projektový a prožitkový způsob práce a v neposlední řadě práci s těmi, kteří mají naši budoucnost ve svých rukách, tedy s dětmi.
Cena veřejnosti:
V on-line hlasování bylo rozdáno celkem 3760 platných hlasů.
Ocenění za mimořádný počin v oblasti vzdělávání získal za svoji mnohaletou komplexní práci s rizikovou mládeží boxer Stanislav Tišer.
Do Auly slávy byl uveden PhDr. Ondřej Hausenblas. Toto ocenění za dlouhodobý a systematický přínos vzdělávání v předchozích letech získali: Jana Nováčková, Jana Hrubá, Jan Sokol a Milan Hejný.
Honza Dolínek, výkonný ředitel EDUinu, v závěru večera řekl: „Jan Amos Komenský se již dávno zamýšlel nad jednou velkou vzdělávací inovací, kterou popsal v otázce “Kterak učiniti, aby člověk znal dobré, chtěl dobré a činil dobré, a to i když se nikdo nedívá?”. Vážíme si toho, že většina projektů, organizací a lidí okolo EDUíny svou podstatou tento odkaz naplňuje, i když je velký kus práce ještě před námi. Děkujeme vám.“