Soubory cookie používáme, abychom vám pomohli efektivně se pohybovat a provádět určité funkce. Níže naleznete podrobné informace o všech souborech cookie v každé kategorii.
Soubory cookie, které jsou kategorizovány jako „Nezbytné“, jsou uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro umožnění základních funkcí webu....
Technické cookies jsou pro správné fungování našeho webu nezbytné, proto není možné je vypnout. Bez nich by na našich stránkách např. nešel zobrazit žádný obsah nebo by nefungovalo přihlášení při vkládání komentářů
Personalizační cookies se starají o to, abychom vám mohli doporučovat ke čtení další články, které máte rádi. Součástí jsou i cookies třetích stran, se kterými EDUin na doporučování článků spolupracuje.
Díky analytickým cookies víme, které texty mají naši čtenáři nejraději a jaké články jsou u nás nejčtenější. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Google aj.
Výkonnostní soubory cookie se používají k pochopení a analýze klíčových výkonnostních ukazatelů webových stránek, které pomáhají poskytovat návštěvníkům lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies pomáhají informovat Vás třeba na sociálních sítích o nových článcích a EDUcastech a nabízet vám to zajímavé, co jste ještě nečetli nebo neslyšeli. Součástí jsou i cookies třetích stran, jejichž vydavatelem jsou instituce jako Facebook, Seznam.cz, Google a další.
Změny v informatice smysl mají, není ale jedno, místo čeho je budeme zavádět.
Od nového školního roku se promění výuka informatiky. Počítá s tím revize takzvaného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, kterou připravilo ministerstvo školství. Žáci by se měli učit kromě uživatelských znalostí také strukturovaně přemýšlet, pracovat s informacemi nebo analyzovat podstatné. Výuka by nově neměla být soustředěná pouze do jednoho předmětu.
EDUin revizi rámcového vzdělávacího programu pro informatiku vítá. V českém vzdělávacím systému je potřeba jít kupředu v souladu s vývojem nových technologií a vyhovět tak nárokům, které současná doba na žáky klade.
Ministerstvo kromě úpravy výuky ICT změnilo i hodinové dotace některých předmětů, a to z toho důvodu, aby mohly být navýšené hodiny pro informatiku. Úřad také zredukoval učivo v jiných předmětech – například fyzice, dějepisu, zeměpisu, přírodopisu, výtvarné nebo občanské výchově. Na druhém stupni už děti nebudou muset znát ve fyzice Newtonovy zákony, v občanské výchově významné mezinárodní organizace a společenství, ke kterým má Česká republika vztah. V chemii už také nebudou muset učitelé vysvětlovat vznik kyselých dešťů a v dějepise uvádět příklady archeologických kultur na našem území.
Pro dlouho avizované „provzdušňování“ ale ministerstvo zvolilo zcela nevhodný postup. Na rozdíl od tvorby Strategie 2030+, do které se úřadu podařilo vzorově zapojit odbornou veřejnost, proběhla úprava RVP narychlo, bez diskuzí, mimo dosavadní pracovní skupiny právě k revizím vytvořené.
Ministerstvo také podcenilo komunikaci celé změny. Úřad ji sice do škol rozeslal s průvodním dopisem ministra školství, úpravě ale chybí širší komunikace s učitelskou veřejností. Podobný problém přitom mělo ministerstvo už při zavádění RVP v roce 2005.
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUin: „Způsob provedení revize a její komunikaci vnímám jako maximálně nešťastné, potřebné revizi ICT to udělá medvědí službu. Celá úprava je v podstatě prosazená silou shora a velmi chatrně opřená pouze o dílčí názor Asociace ředitelů základních škol. Dosavadní mravenčí práce pracovních skupin v jednotlivých oblastech RVP jako kdyby vůbec neexistovala, tato uskupení byla naopak odstřižena. Za povšimnutí stojí i to, kde se podle autorů má škrtat. Přijímačkové předměty český jazyk a matematika jsou nedotknutelná posvátná kráva. Takže třeba z páťáků budeme v češtině nadále dělat lingvisty. Co slouží k pochopení světa v souvislostech, do toho sekáme – to má být kurikulum budoucnosti pro život?”